Blogs


21:50
Radikālas idejas izlemšanai.
 
Lauki, īpaši jau Latgalē, katastrofāli zaudē cilvēkus. Ko darīt valdībai? Mēģināt pat šķietami neiespējamo: Vienoties ar Baltkrieviju vai Krieviju iepirkt lielu daudzumu mazo traktoru detaļas, montēt no tām nelielus traktorus ( ar abiem dzenošiem tiltiem, platām riepām ), ar vietējo pašvaldību starpniecību pārdot tos par pašizmaksu ( arī uz nomaksu ) tiem cilvēkiem, kas reāli dzīvo un strādā uz laukiem. Pakāpeniski pielāgot šos traktorus piedziņai no jaunās tehnoloģijas akumulatoriem, tātad ar elektrību., arī ar pašu saimniecībās iegūto gāzģeneratoru gāzi... Savukārt elektrības ražošanai lauku saimniecībās ieviest autonomās elektrostacijas pēc tehnoloģijas, kas izmanto atjaunojamo enerģiju. Apmācīt cilvēkus kaut vai internetā, televīzijā, radio, kā to darīt. Tāpat no Baltkrievijas iepirkt detaļas, piemēram, ūdens trieču montēšanai Latvijā, pārdot par pašizmaksu lauku saimniecībām. Informēt, apmācīt bezjēdzīgo raidījumu vietā... Atjaunot lauksaimniecības mašīnu un inventāra ražošanu Latvijā. Pašreiz mežos tiek būvēti zemes ceļi. Tādus ceļus vajag arī laukos, vismaz atjaunot , kur tie kļuvuši neizbraucami... Lauku saimniecību bērnus apmācīt neklātienē internetā, atļaut viņiem eksterna eksāmenus. Kur naudu? Kaut vai noteikt nelielus nodokļus par dzīvošanu lielpilsētās, krasi samazināt lieko iestāžu un ierēdņu skaitu, valstiski veicināt ražošanu un eksportu, palielināt ievedmuitu precēm, ko paši varam ražot....
Skatījumu skaits: 897 | Pievienoja: petla | Reitings: 5.0/1
Komentāru kopskaits: 2
1 Will  
0
Kopēja Lauksaimniecības Politika (KLP) Eiropas Savienībā – kā panākt lai no pašlaik šķeļošas politikas KLP atkal kļūtu par visas Eiropassabiedrības inseretes apmierinošu politikas instrumentu. 40 % no Eiropas budžeta, joprojām tiek tērēti lauksaimniecības atbalstam, īstenībā politika neapmierina nevienu un būtībā tikai pasliktina Eiropas lauksaimnieku starptautisko konkurētspēju, jo:- apgrūtina saimniekiem ražošanas koncentrēšanu (jo papildus zemes iesaistīšanu ir būtībā neiespējami dārga tiešmaksājumu uzpūsto zemes cenu dēļ), sniedz lauksaimniekiem pretrunīgus tirgus signālus (atsevišķiem produktiem atsevišķās zemēs tomēr ir iespējams “izsist” īpašu atbalstamaksājumus) un rada papildus administratīvi birokrātiskās izmaksas sarežģītās maksājumu sistēmas administrēšanai Kā panāktšīs politikas „strādāšanu” visas Eiropas nākotnes attīstības uzdevumu risināšanai?2014 2020 gads jaunais plānošanas periodsES. Kāda ir/būs Latvijas valsts pozīcija sarunās ar ES komisiju? Mēs saprotam, ka esošie lauksaimniecības politikas mehānismi vairs būtībā nerisina nevienu no izvirzītajiem uzdevumiem – nedz ekonomiskāsefektivitātes paaugstināšanos, nedz lauku iedzīvotāju ekonomiskās labklājības paaugstināšanu, nedz produktīvo dabas resursu saglabāšanu, nedz lauku novecošanu. Un bieži sauklis „Tā vēlas sabiedrība” ir tikaipopulistisks aizsegs esošā naudas izlietojuma sadalījuma saglabāšanai – starp valstīm un starp atsevišķām lauku saimniecībām. Ko Latvijas un ES sabiedrība vēlas un ir gatava apmaksāt no publiskajiem finanšu resursiemlauku attīstībai un kas paliek tirgus mehānismu ietekmē. Kam jāvirza sabiedriskais finansējums un kā?

2 Bubber  
0
Grade A stuff. I'm uneqastionubly in your debt.

Vārds *:
Email *:
Kods *: